عصر قم

آخرين مطالب

محو کامل اسرائیل به دست قمی‌ها رقم خواهد خورد | مردم قم باید برای این ماموریت مهم الهی مهیا باشند اجتماعی

محو کامل اسرائیل به دست قمی‌ها رقم خواهد خورد | مردم قم باید برای این ماموریت مهم الهی مهیا باشند
  بزرگنمايي:

عصر قم - به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه کریمه 104 سوره توبه اظهار داشت: انسان وقتی به اسلام ناب و توحید خالص معرفت پیدا کرد و معتقد و ملتزم شد نگاهش به امور به‌گونه‌ای می‌شود که همه چیز را در دست خدا می‌بیند لذا می‌داند که باید از او اطاعت کرد.
وی گفت: همه انبیای الهی آمدند که بگویند در عالم هستی فقط یک خدا است و حتی قطره‌ای باران بدون اذن خدا بر زمین نمی‌ریزد و هیچ مؤثری در عالم وجود جز خدا وجود ندارد و وقتی انسان به این باور برسد دست از منیت بر می‌دارد.
امام‌جمعه قم با بیان اینکه آیه 104 توبه در صدد رساندن دو پیام بلند است، ابراز داشت: اول این که همه بدانند که خدا است که توبه را می‌پذیرد و شخص گنهکار حق ندارد از گناهی که مرتکب شد در نزد دیگران دم بزند و اعتراف کند و پیام دوم این آیه این است که تنها خدا است که صدقات را دریافت می‌کند؛ لذا در روایت است که امام سجاد (ع) قبل از اینکه صدقه را به نیازمند بدهند دست خود رامی بوسیدند و می‌بوییدند و فرمودند قبل از اینکه صدقه به دست نیازمند برسد در دست خدا قرار می‌گیرد.
آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به شهر مقدس قم ابراز داشت: هجرت آن حضرت از مدینه به قم از هجرت‌های مهم و تمدن‌ساز در تاریخ اسلام است که روزبه‌روز آثار و برکات آن بیشتر و جهانی‌تر می‌شود.
قمی‌ها سرآمد مبارزه با اسرائیل متجاوز هستند که در آینده اتفاق خواهد افتاد وی با بیان اینکه بر اساس روایاتی چند انتخاب شهر قم از طرف حضرت معصومه (س) بسیار دقیق و حساب شده طراحی شده بود و پدیده انقلاب اسلامی یکی از آثار و برکات این هجرت است، افزود: یکی دیگر از آثار و برکات هجرت حضرت معصومه (س) این است که قمی‌ها سرآمد مبارزه با اسرائیل متجاوز هستند که در آینده اتفاق خواهد افتاد.
امام‌جمعه قم ابراز داشت: روزی امام صادق (ع) با یاران خود نشسته بودند و قرآن تلاوت می‌کردند تا اینکه به آیه 5 سوره اسراء رسیدند که خداوند به بنی‌اسرائیل می‌فرماید؛ چون زمان انجام وعده عذاب الهی به سبب افساد شما فرارسد بندگان به‌شدت جنگجو، سخت‌گیر و نیرومند خود را بر ضد شما بر می‌انگیزم تا لابه‌لای خانه‌های شما را برای دستیابی به شما جستجو کنند و این وعده یقیناً محقق می‌شود؛ یاران امام صادق فرمودند این قوم چه کسانی هستند؟ ایشان سه بار قسم جلاله خوردند که این‌ها اهل قم هستند.
مردم غیور قم برای مأموریت الهی نابودی اسرائیل باید مهیا شوند آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه شما مردم شریف و غیور قم باید برای این مأموریت مهم الهی مهیا باشید، بیان کرد: به‌طورقطع استکبار جهانی و صهیونیست جنایت‌کار با غور در احادیث ما به جایگاه شما پی بردند و از شما کینه‌ها به دل دارند و می‌خواهند با توطئه‌های مختلف از جمله ترویج ابتذال نظام جامعه شما را به هم بریزند؛ اما شما سعی کنید بهترین‌ها باشید؛ زیرا قم حرم اهل‌بیت (ع) و عش آل محمد است.
وی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری که ضمن تبیین دلایل آغاز جنگ تحمیلی، سخن نو و جاذبه‌های انقلاب اسلامی در برابر نظم فاسد و باطل جهان را دو عامل اساسی دانستند اشاره و اضافه کرد: ایشان فرمودند دفاع مقدس علاوه بر دفاع از وطن دفاع از دین و جهاد فی‌سبیل‌الله بود که اسلام را زنده، ملت را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.
امام‌جمعه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، مقاومت و ایستادگی جبهه مقاومت را از جنس مجاهده فی‌سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و فرمودند به‌رغم حوادث تلخ در لبنان، غزه و کرانه باختری تا کنون پیروز در این صحنه، طرف جهاد فی‌سبیل‌الله بوده و به فضل خدا پیروز نهایی نیز خواهد بود.
وی با بیان اینکه از زمان اشغال فلسطین عده‌ای از سران عرب با هدف جایگزین‌کردن مذاکره به‌جای مبارزه قصد داشتند با این رژیم از در سازش وارد شوند تا بتوانند قدس را از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد کنند، افزود: با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم که روش مذاکره از سوی دشمنان ترفند و راهی بوده که رژیم صهیونیستی بتواند به حیات و جنایات خود ادامه دهد و به اهداف شوم خود در منطقه برسد.
راه آزادی قدس فقط جنگ با رژیم صهیونیستی است و بس آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب با درک اصولی این قضیه و نقد اصول مذاکره بر این نکته تأکید داشتند که راه آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی و نابودی اسرائیل فقط از طریق مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی است و بس؛ امام در ارتباط با قدس هر گونه مذاکره و مصالحه با صهیونیست‌ها را پذیرفتنی نمی‌دانستند و به‌شدت مواضع سازش‌کاران عرب را محکوم می‌کردند و معتقد بودند که رژیم غاصب و کودک کش را با سلاح و توکل به خدا می‌شود از این سرزمین بیرون کرد و نظرشان این بود که مسلمانان باید تا نابودی کامل اسرائیل دست از مبارزه بر ندارند.
تا محو کامل اسرائیل سلاح خود را بر زمین نخواهیم گذاشت وی تأکید کرد: پیام قرآن کریم هم این است که ای مردم با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب و رسوا کند و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینه‌های مردم مؤمن را شفا بخشد؛ بنابراین ما بر اساس فرمان قرآن اعلام می‌کنیم تا محو کامل اسرائیل سلاح خود را بر زمین نخواهیم گذاشت.
امام‌جمعه قم در پایان با تقدیر و تشکر از همه مردم عزیز قم و دستگاه‌های مربوطه که مراسم باشکوه استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه (س) را برگزار کردند از راهیپمایان جمعه خشم علیه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار نیز تشکر کرد.
کد خبر 884952 برچسب‌ها نماز جمعه خبر ویژه استان قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/653547/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عارف درگذشت برادر آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ اسدالله بیات زنجانی را تسلیت گفت

تسلیت گویی عارف به آیت‌الله العظمی بیات‌ زنجانی

پیام تسلیت عارف در پی درگذشت برادر آیت الله بیات زنجانی

منو فاصله ها همزادیم!

دو خط کتاب/لاک پشت حسود

تنم افتاد خونین زیر این آوار شب

ناشنوایان فعال استان قم تجلیل شدند

گرامیداشت یاد شهدای راه آزادی قدس در گلزار شهدای قم

تجلیل از پزشکان استان به مناسبت روز قم

برد و باخت نتیجه نمایندگان قم در هفته سوم لیگ دسته یک والیبال

نمایشگاه یاد یاران قم تا هشتم مهر تمدید شد

استان قم 123 شهید مدافع امنیت دارد

طوفانِ «هلن»، آمریکا را به‌هم ریخت

سردار رادان: دعای خیر علما و مردم به پلیس انگیزه می‌دهد

بدون تعارف با خانواده شهیدی که بعد از 41 ساله پیکر پسرشان تفحص شد

پاسدار مدافع امنیت در منطقه مرزی نوسود به شهادت رسید

پیکر مطهر شهید امنیت پوریا عبادی با حضور مدیرکل بنیاد مازندران در چالوس تشییع شد

سومی آقایان و پنجمی بانوان ایران در انتخابی جام‌جهانی پدل

حسینی: ورزشگاه ما را به تیم دیگری ندهید

حسینی: لطفا زمین ما را به تیم دیگر ندهند

نور افکن :سخت تلاش میکنیم که روندمان ادامه‌دار باشد

بازگیر: پنالتی را بد زدم شاید درآن لحظه آرامشم زیادی بود

تارتار: مساوی خانگی با هوادار یک باخت خفیف بود

بادامکی: دربی شرایط خاص خودش را دارد

بادامکی: ماتزاری در یک شب یک و نیم میلیون گران شد

انتظاری و کریمی: آدم دلش نمی‌آید در این جو خوب نباشد

هنگام کمردرد چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آیا گرمی جات نقشی در کنترل دردهای مفصلی دارند؟

چون همه دروغ میگن،منم دروغ میگم!

نمایش مردان آسمانی در نمایشگاه یاد یاران قم

تجلیل از پزشکان استان در روز قم

تجلیل از ناشنوایان فعال استان قم

تصاویر استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم

یاد شهدای راه آزادی قدس در گلزار شهدای قم گرامی داشته شد

جزئیات هشدار قرمز هواشناسی برای تهران، مازندران و البرز

هر صد سال بازیکنی مثل موسیالا می‌آید!

فلیک رفیق لواندوفسکی را پس فرستاد!

مسی تا 4 هفته برای اینترمیامی بازی نمی‌کند

سولسشر: اشتباه بود، نباید رونالدو به یونایتد برمی‌گشت

فرانسه فاتح بازی جنجالی جام جهانی فوتسال

پرسپولیس درگذشت هوادار استقلال را تسلیت گفت

رکابزن ایران به خط پایان قهرمانی جهان نرسید

شکست اورنبورگ در حضور بازیکنان ایرانی

جایگاه یازدهم پسران و دوازدهم دختران در وزنه‌برداری جوانان جهان

ایران - قطر با حضور بانوان

بازدید نمایندگان و اعضای کمیسیون های مجلس از طرح های توسعه ای کیش

سردار دقیقی: اجتماع مردم در یادواره شهدا بیانگر رنگ و بوی واقعی کیش است

فاکتورهای مهم در درمان کمردرد چیست؟

آیت‌الله علیرضا اعرافی: جهانی‌سازی علوم انسانی دینی رسالت عالمان حوزه علمیه است

گرامیداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله یکتایی در خلخال